خدمات تزریق پلاستیک

فرایند انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک

در ابتدای کار،‌ اول از همه می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که اصلا چرا فرایند انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک از اهمیت بالایی برخوردار شده است. این روزها شاهد این هستیم که موج زیادی از افراد به سمت راه اندازی شرکت ارائه خدمات تزریق پلاستیک روانه می‌شوند. دلیل آن هم استفاده‌ی روز افزون صنایع مختلف از قطعات پلاستیک می‌باشد. این صنایع کدام ها هستند؟ صنایع مهمی همچون هواپیما سازی، ماشین سازی،‌ ساختمان سازی، پزشکی،‌ ارتش و… همگی به وجود پلاستیک ها وابسته می‌باشند. و اما انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک چرا اهمیت بالایی پیدا کرد؟ مهم ترین قسمت یک شرکت تزریق پلاستیک دستگاه های تزریق پلاستیک آن می‌باشد. ویژگی های ماشین های تزریق پلاستیک به شرکت ها این اجازه را می‌دهد تا تعداد تیراژ قطعات تولیدی را تخمین بزنند. این موضوع به فاکتورها مختلفی مرتبط است که همگی با بررسی دقیق ویژگی های یک دستگاه تزریق پلاستیک و همچنین دقت در خرید دستگاه مناسب قابل پیشبینی است. در فرایند انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک نکاتی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن ها می‌توانید دستگاهی را برای شرکت خود خریداری نمایید که بیشترین هم خوانی را با خدماتی که ارائه می‌دهید داشته باشد.

چگونه دستگاه تزریق پلاستیک مناسب را خریداری کنیم؟

در اصول انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک برای داشتن انتخابی بهتر است قبل از آن موارد زیر را تعیین کنید:

_ماشین و قطعات مورد نیاز برای برای قالب گیری را بشناسید. فرآیند درست خرید یک دستگاه تزریق با شناخت دقیق قطعه پلاستیکی که قرار است با این ماشین قالب گیری شود، شروع می‌شود.

_نوع ماشین را انتخاب کنید. دستگاه های تزریق پلاستیک یا هیدرولیکی هستند، یا الکتریکی و یا هیبریدی.

_به این دلیل که دستگاه های تزریق پلاستیک بر حسب تناژ نامیده می‌شوندریال تناژ مورد نیاز برای کلمپ را محاسبه کنید.

-اندازه واحد تزریق (یا گرم مورد نیاز تزریق) را محاسبه کنید.

_قطعاتی که در دستگاه تزریق قرار نمی‌گیرند باعث ایجاد مشکلات کیفی در قطعه، زمان تولید کم و خسارت به ماشین و قالب می‌شوند.

از طرف دیگر، در فرایند انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک، قطعه تولیدی باید شناسایی شود که شامل موارد زیر است:

_نوع ماده پلاستیکی

_وزن قطعه

_ارتفاعX عرض X طول

_میانگین ضخامت دیواره

_موقعیت گلویی ها

_ماکزیمم طول جریان از گلویی

_زمان تقریبی تولید

_کیفیت مورد نیاز

_نیاز کمی قطعه یا تعداد مورد نیاز از قطعه

علاوه بر این اندازه قالب و وزن آن را نیز باید بدانید. اطلاعات صحیح به شما اجازه می دهد تا واحد تزریق مناسب، تناژ کلمپ مورد نیاز و نوع ماشین را بدرستی انتخاب کنید.

تصاویر مرتبط