خانواده جدید مستربچ ها برای کمک به بازیافت محصولات تیره پلاستیکی

خانواده جدید مستربچ ها برای کمک به بازیافت محصولات تیره پلاستیکی

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوای صنایع پلاستیک، مستربچ رنگ مشکی خانواده Polybatch 73641 NIR محصول شرکت LyondellBasell– گواهی COTREP را دریافت کرده است که نشان می دهد پلاستیک های حاوی این مستربچ ها را می توان با استفاده از تجهیزات مرتب سازی معمولِ Near-Infrared (NIR) جدا کرد.

دسته بندی پلاستیک های سیاه و تیره، در زباله های پس از مصرف امری بسیار دشوار است زیرا برای آشکارسازهای نوری یا NIR که به طور گسترده در تاسیسات بازیافت مواد استفاده می شوند قابل مشاهده نیستند.

وقتی پلاستیک‌های سیاه و تیره را نتوان بر اساس رنگ یا نوع پلیمری دسته‌بندی کرد، آنگاه ناچار باید آنها را از جریان بازیافت خارج نمود و به این ترتیب بیشتر پلاستیک های سیاه و تیره وارد جریان زباله‌هایی می‌شوند که برای دفن زباله یا سوزاندن دسته بندی شده اند، و به این ترتیب از یکسو فرصت‌های استفاده مجدد از مواد پلاستیکی طبقه‌بندی شده کاهش می‌ یابد و از سوی دیگر با سوزانده شدن یا مدفون سازی این پلاستیک های تیره محیط زیست دچار آسیب و خسران می شود.

COTREP، کمیته فنی برای بازیافت بسته‌بندی‌های پلاستیکی در فرانسه، که توسط نهادهای غیر دولتی Citeo، Elipso و Valorplast تأسیس شده است، به تولیدکنندگان در توسعه راه‌حل‌های بسته‌بندی پلاستیکی قابل بازیافت برای حمایت از اقتصاد چرخشی کمک می‌کند.

این کمیته در ارتباط با این موفقیت شرکت نامدار LyondellBasell می گوید: ما بسیار خرسندیم که Polybatch 73641 NIR را که برای اقتصاد چرخشی طراحی شده است با گواهینامه COTREP ارائه می کنیم.انتخاب Polybatch 73641 NIR از سوی مشتریان و صاحبان برند، امکان حمایت از اقتصاد چرخشی را فراهم می کند و فناوری طبقه‌بندی موجود را قادر می‌سازد تا به طور موثر جداسازی را در مورد پلاستیک های سیاه و تیره نیز انجام داده و آنها را از فرآیند بازیافت خارج ننماید و به این شکل از ورود آنها به جریان زباله‌های پلاستیکی جلوگیری می کند.

مستربچ Polybatch 73641 NIR بخشی از مجموعه مستربچ مشکی قابل تشخیص NIR شرکت LyondellBasell است که مرتب‌سازی اقلام پلاستیکی سیاه را در جریان‌های زباله پس از مصرف امکان‌پذیر می‌سازد. بسته به نیاز مشتری و پایه پلیمری محصولات مختلفی توصیه می شود. علاوه بر سری مشکی قابل مرتب‌سازی NIR، LyondellBasell طیفی از رنگ‌های قابل مرتب‌سازی را ارائه می‌کند که یک پالت رنگی گسترده را پوشش می‌دهد.

تصاویر مرتبط

برچسب ها :