راه اندازی خط تولید پلی آمید بازیافتی با کارایی بالا در Solvay

راه اندازی خط تولید پلی آمید بازیافتی با کارایی بالا در Solvay

شرکت معظم سالوی، اقدام به راه اندازی خطی تولیدی کرده است که در آن پلی آمید بازیافتی با کارایی بالا برای استفاده در صنایع لوازم خانگی و خودروسازی ارائه می گردد.

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوی صنایع پلاستیک، شرکت شیمیایی Solvay یک خانواده از ترکیبات پلی آمید با کارایی بالا به نام Omnix [HPPA] معرفی کرده است و HPPA مخفف کلمات لاتین ” پلی آمید با کارایی بالا – high-performance polyamide (HPPA) ” می باشد. این کامپاندها حداقل بر پایه سی و سه درصد محتوای بازیافتی هستند که خود آن هم متشکل از ۷۰ درصد رزین بازیافتی PIR/PCR است که بسیار ایمن است و فرآیند کنترل شده ای توسط تامین کننده دارد. راه اندازی خط تولید پلی آمید بازیافتی با کارایی بالا در Solvay در راستای تعهدات محیط زیستی این شرکت نیز قلمداد می شود.

خط تولید ترکیبات جدید پلی آمید با کارایی بالا مبتنی بر بازیافت برای کاربردهای مصرفی راه اندازی شده است. مواد Omnix ReCycle خواص برجسته مکانیکی پلی آمیدها با کارایی بالا {HPPA } را با جریان پذیری بهتر، مصرف آب کمتر و بهترین نتیجه برای سطوح محصولات تولیدی در کلاس خود ترکیب می کند.

فناوری نوآورانه Omnix ReCycle HPPA از نقشه راه شرکت موسوم به One Planet پیروی می کند که جهت مستمر ردپای ممحط زیستی محصولات شرکت طراحی شده است. در این نقشه راه همچنین دیده شده است که سبد محصولات شرکت Solvay تحت اصول اقتصادی چرخشی تولید شوند.

مدیر بازاریابی جهانی برای بخش بسته بندی و پایداری در Solvay گفت : ” این محصول به عنوان اولین سری از پلی آمیدها با کارایی بالا مبتنی بازیافت با ۵۰ درصد تقویت توسط فیبر شیشه ای، یک پیشرفت واقعی در بازار پلی آمیدها برای بازار لوازم خانگی به شمار می رود. این خانواده از محصولات شرکت از خواص برجسته مکانیکی پلی آمیدها با کارایی بالا و جریان پذیری روان تر، بهترین نتایج سطحی در کلاسی قابل قبول ارائه شده اند. علاوه بر این، مشخصات عملکردی و پایداری انحصاری این خانواده از پلی آمیدهای بازیافتی، یک راه حل جذاب را برای صاحبان برندها و تولیدکنندگان ارائه می دهد که به دنبال افزایش محتوی بازیافتی در محصولات خود هستند بدون آنکه بخواهند ثبات محصول نهایی خود از نظر بعد، سختی بالا، مقاومت در مقابل ضربه و سهولت فرآیند به خظر بیاندازند.

محتوای بازیافتی پلی آمیدهای بازیافتی با کارایی بالای خانواده Omnix ReCycle شرکت سالوی، باعث صرفه جویی در منابع و کاهش ردپای کربن به میزان قابل توجهی در مقایسه با پلی آمیدها با کارایی بالا به صورت نو {غیر بازیافتی و با استفاده از منابع جدید} می شود. وی پتانسیل نهایی استفاده از چنین موادی را به جای مواد نو، بسیار بالا دانست و گفت اگر همه محصولاتی که امروز با پلی آمیدهای با کارایی تولید می شوند، با خانواده Omnix ReCycle تولید شوند، می توانند گرمایش جهانی را حتا تا سی درصد کاهش دهند که رقمی حیرت آورست!!

وی ضمن افزودن این مطلب که در لوازم خانگی، این مواد جدید بازیافتی دوام بالاتری نسبت به پلیمرهای استانداردی چون PA6 یا PA66 ارائه می دهد، بلکه در صنعت خودروسازی نیز می تواند جایگزین بسیاری از محصولاتی شود که نیازمند مقاومت در برابر سایش و پارگی هستند و در عین حال وزن و آلایندگی خودروها را هم کاهش می دهد.

وی این پلی آمیدهای بازیافتی با کارایی بالا را برای جایگزینی با فلزات با عملکرد پایین نیز مناسب دانست، و افزود این مواد را می توان روی تجهیزات قالبگیری تزریقی استاندارد، از جمله قالبها، به کار بست و در پردازش و پروسه فرآیند پلاستیک ها برای تولید قطعات و محصولات از آن استفاده کرد. وی در انتها گفت، این محصول به زودی پس از اتمام فاز آزمایشی در تمام جهان در دسترس عموم مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

تصاویر مرتبط