نقش پلاستیک در صنعت تولید قطعات جانبی خودرو و لوازم خانگی «اطلس پلاستیک»

نقش پلاستیک در صنعت تولید قطعات جانبی خودرو

امروزه ساخت قطعات ترکیبی پلاستیک و فلز در صنعت خودروسازی بسیار به چشم می خورد از این رو تولید قطعات پلاستیکی خودرو با توجه به پر مصف بودن آنها و صرفه ی اقتصادی بهتر است توسط شرکت های معتبر و پیشرفته ی تولید قطعات پلاستیکی صورت بگیرد تا از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و به اقتصاد کشور کمک میکند.

یکی از شرکت های پیشرفته ی تولید قطعات پلاستیکی خودرو با ماشین آلات پیشرفته ی روز اروپا شرکت اطلس پلاستیک می باشد که در زمینه ی تولید قطعات پلاستیکی، قطعات پلاستیکی خودرو ، تولید قطعات پلاستیکی تراکتور ؛ تولید قطعات پلاستیکی لوازم خانگی و قطعات پلاستیکی آشپزخانه ؛ گالن های چند کیلویی در رنگها و سایزهای متنوع که در مصارف کشاورزی و کارخانه های تولید رنگ و مواد غذایی کاربردهای زیادی دارند فعالیت طولانی داشته و با دانش فنی بالا و نیروهای متخصص آماده طراحی و ساخت انواع قطعات پلاستیکی خودرو با متریال های مختلف با شرکتها و کارخانه های متعدد می باشد.

در مبحث طراحی قطعات پلاستیکی در واحد آزمایشگاه این مجموعه آمادگی بکارگیری از تکنیک DFMEA در طراحی و CNC در ساخت قالب و PFMEA در فرایند تولید و DOE در خصوص طراحی و انجام آزمایشات جهت تولید هرچه بهترو با کیفیت ترفرمولاسیون مناسب برای محصولات جدید، بنا به درخواست مشتری وجود دارد.

از آنجا که در صنایع خودروسازی ازقطعات پلاستیکی بسیاری استفاده می شود و به همین دلیل شرکت اطلس پلاستیک تاکید بسیاری در کیفیت این قطعات پلاستیکی تولید شده داشته و با شرکت های خودرو سازی و صنایع دیگر همکاری موفقیت آمیزی داشته است و پیشرو در خدمات تولید قطعات پلاستیکی خودرو،تولید قطعات تراکتور ، تولید قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، تولید گالن در سایزها و رنگهای گوناگون ، تولید قطعات پلاستیکی آشپزخانه می باشد.

هر خودرو از هزاران قطعه پلاستیکی در متریال های مختلف تولید شده است و هرکدان در اندازه های و مدل های مختلف کارایی خاص خود در خودرو را ایفا می کنند و به همین دلیل طراحی و تولید این قطعات لاستیکی خودرو از حساسیت بالایی برخوردار می باشد لذا شرکت اطلس پلاستیک آماده ارائه خدمات با کیفیت به هموطنان عزیز می باشد.

پلاستیک نقش مهمی در صنایع برق و الکترونیک، حمل و نقل، فضایی و کاربردهای شیمیایی دارد. با تولید پلاستیک طبیعی در حال حاضر 88 درصد لاستیک و قطعات پلاستیکی خودرو مصرفی در ایالات متحده منشا سنتزی دارد.

در ابتدای جنگ جهانی دوم وقتی تولید پلاستیک طبیعی به دلیل تهاجم ژاپن به مناطق تولید پلاستیک متوقف شد، ایالات متحده اقدام به ساخت واحدهای تولید پلاستیک سنتزی کرد که به سرعت هم توسعه یافت. بنابراین عموما لاستیک ها را به دو نوعلاستیک طبیعی و لاستیک سنتزی طبقه بندی می کردند..

تاریخچه پلاستیک که قطعات پلاستیکی خودرو نیز شامل آن می شود به زمان کریستف کلمب برمی گردد. او متوجه این مطلب شد که بومیان امریکا با توپ های پلاستیکی بازی می کنند. اشیای پلاستیکی نیز از چاه مقدس "ایا" در یوکاتان به دست آمده بود. در واقع پلاستیک محصول کشور امریکاست که از طریق انتقال آن به خاور دور و کشت در آنجا توسعه یافته است. قطعات پلاستیکی خودرو و به طور کلی مواد پلاستیکی نتیجه حفظ موادی چون افتیون، بوتا دی ان و ایزوپرن بودند که از تقطیر تخریبی پلاستیک طبیعی به دست می آمدند، بدین ترتیب راه تولید پلاستیک سنتزی گشوده شد.پس از آن با آغاز جنگ جهانی اول، انواع نامرغوب پلاستیک از دی متیل بوتا دی ان در آلمان و روسیه تولید شد. دخالت نیروهای ژاپنی در سال 1941 باعث ساخت انواع پلاستیک های سنتزی در سال های بعد شد.

انواع پلاستیک ها :

1- لاستیکهای طبیعی(natural Plastics)

2- پلاستیک های مصنوعی (synthetic Plastics)

3- پلاستیکهای شیمیایی و فیزیکی ( Chemical and Physical Plastics )

 

برخی از خواص و ویژگی های پلاستیکهای ( شیمیایی و فیزیکی ) :

پلاستیک ها مواد بسیار متنوعی هستند و برای طیف وسیعی از کاربردهای مصرفی و صنعتی ایده آل هستند. چگالی نسبتاً کم اکثر پلاستیک ها به محصولات پلاستیکی مزایای بسیار زیادی همانند وزن سبک را می دهد. و اگرچه بیشتر آنها از ویژگی های عایق حرارتی و الکتریکی بسیار خوبی برخوردار هستند ، اما در صورت لزوم می توان از برخی پلاستیک ها برای انتقال برق استفاده کرد. آنها در برابر خوردگی در برابر بسیاری از موادی که به مواد دیگر حمله می کنند ، مقاوم هستند و آنها را با دوام ساخته و برای استفاده در محیط های سخت مناسب می کنند. برخی شفاف هستند که استفده برای دستگاه های نوری را امکان پذیر می کنند. آنها می توانند به راحتی به شکل های پیچیده ای درآیند ، اجازه می دهند مواد دیگر در محصولات پلاستیکی ادغام شوند و آنها را برای طیف گسترده ای از عملکرد ایده آل می کند. بعلاوه ، اگر خصوصیات فیزیکی یک پلاستیک معین کاملاً با شرایط مشخص مطابقت نداشته باشد ، می توان تعادل خواص آن را با افزودن پرکننده های تقویت کننده ، رنگ ها ، عوامل کف کننده ، بازدارنده های شعله ، نرم کننده ها و غیره اصلاح کرد تا قادر به پاسخگوی هر نوع نیازی میباشد .

هر خودرو از هزاران قطعه پلاستیکی مختلف تشکیل شده که هر کدام از این قطعات پلاستیکی خودرو از متریال های مختلف و در اندازه ها و مدل های مختلف تولید شده اند. به همین دلیل طراحی و تولید قطعات پلاستیکی خودرو از حساسیت بالایی برخوردار می باشد لذا شرکت اطلس آماده ارائه خدمات با کیفیت به هموطنان عزیز می باشد.

هدف ما کیفیت عالی در تولید و جلب رضایت شماست.

با ما در تماس باشید.

تصاویر مرتبط